Traxxas E-Revo Brushless - Monster Truck 1:10
Po předchozích dobrých zkušenostech s monsterem Stampede 4x4 VXL jsem se rozhodl udělat krok kupředu a přejít na větší měřítko. Rozhodování nebylo vůbec těžké, protože jsem vždy snil o velkém E-Revu a po předchozích dobrých zkušenostech s Traxxasem nebylo co řešit ....
celý článek >>
Modelářská dovolená Chotěboř 2013
Nebe dnes ovládli aeroklubáci a letiště v Dobkově bylo v plném provozu. S tátou jsme si dali dohromady naše stroje, provedli údržbu a úspěšně znovu zalétali našeho třímetrového větroně, který byl původně určen pro vlekání. Letos dostal místo vlečného háčku "štříďáka do čumáku" a místo olova Lipolky ....
celý článek >>
Katana S 33% 2009
Do nové sezony 2009 s novým modelem Katana S 33% od Ivoše Kryla (Krill-Model.com). Vybral jsem si čistě bílé provedení, abych si mohl navrhnout vlastní design modelu a povrchovou úpravu. Celý model je kompletně stříkán perleťovými barvami a na závěr bezbarvým lakem ....
celý článek >>
Christen Husky A-1
Volba padla na model Christen Husky A-1 a stavba podle zvětšeného plánu mohla začít. Ta zabrala 2 roky práce, desítky hodin přemýšlení a těch nervů nepočítaje. Zbarvení modelu je podle skutečného Huskyho, který byl předlohou. Modrá barva je stříkána perleťovou barvou, červená metalízou a na závěr bezbarvým lakem. Vnitřek modelu a pilotní prostor je vyčalouněn ....
celý článek >>
Sukhoi 29S 50E
Během Modelářské dovolené se mi naskytla příležitost na pořízení stavebnice modelu Sukhoi 29S 50E z produkce firmy SebArt včetně skoro kompletního vybavení (dodal jsem si pouze Lipolky a přijímač). Jelikož se jednalo o velice zajímavou nabídku, která se často nevidí, byl bych sám proti sobě, abych ji nevyužil. Stavba byla vcelku rychlá, takže šel model hned druhý den do vzduchu ....
celý článek >>
Letecký den - Airshow Chotěboř 25.6. 2011
Letecké ukázky pak odstartovalo vystoupení dvou JAS 39 Gripen. Opravdový adrenalin diváci zažili při show Martina Šonky, kde nad jeho akrobatickými kousky zůstává rozum stát. Pastvou pro oči bylo synchonizované vystoupení čtyř Zlínů Z-50LX skupiny Flying Bulls Aerobatics Team v čele s team leaderem Radkou Máchovou. Jejich vystoupení se nedá popsat, to se musí zažít ....
celý článek >>
Crack Yak
Po několika EPP modelech s rozpětím skoro metr a váze cca 400g jsem se rozhodl zkusit něco jiného. Tentokrát jsem zvolil EPP model Crack Yak od firmy RC Factory o rozpětí pouhých 800 mm. Model je vhodný jak do haly, tak na venkovní létání. Crack Yak je osazen třemi servy BMS, motorem Turnigy, 8A regulátorem Turnigy a jako pohonné baterie slouží 2s LiPol 460 mAh ....
celý článek >>
Modelářská dovolená Chotěboř 2015
Po celou dobu dovolené bylo počasí občas docela proměnlivé, ale za ta léta jsme si na to už zde zvykli. Nemůžu si, ale vůbec stěžovat. K dvoum hlavním událostem patří zálet táty nového modelu FunCub od firmy Multiplex. Model má funkční noční osvětlení, ale o tom více v samostatné reportáži. Další na řadě, byl zálet nového modelu Václava Sýkory. Jedná se o model ...
celý článek >>
O mně
Jmenuji se David Charvát (nar. r. 1988) a s tátou se věnujeme modelářství od roku 1998. Táta se k němu zase dostal po cca 20. letech.
Začínal jako mladičký žáček v modelářském klubu MK Lipence pod vedením Miroslava Macků. Společně absolvovali několik soutěží a
to vždy s vlastnoručně postavenými modely. První vysílač, který měl, byl tehdy neproporcionální MARS (1-kanál).
Dále pak proporcionální Modela DIGI (3-kanál).
Moje první modelářské krůčky byly na simulátoru FMS. Prvním rádiem řízným modelem, bylo EPP samokřídlo Mini Tornádo na SPEED 280, se
kterým jsem létal 2 sezóny. Další model, který mi táta postavil byl hornoplošník Falcon na OS Maxe 7,5 (náš první model
na spalovací motor).
V roce 2003 jsem si pořídil model Zoom Zoom 4D na střídavý elektromotor Axi a na začátku roku 2004 čínskou
stavebnici Extra 300S na MVVS 26 benzin.
V roce 2006 pak malou depronovou Extru 330S, která nahradila Zoom Zooma a s tátou
jsme dali dohromady celokompozitovou Katanu S 33% od Ivoše Kryla (Krill-Model) na motor ZDZ 80 RV-J.
Bohužel Katany jsem si moc neužil, jelikož havarovala na Power Manager.
Sezonu 2007 jsme odstartovali novou Katanou S 33% též od Ivoše Kryla na ZDZ 80 RV-J s výfukem Muffler JMB. Ke konci roku se
pod tátovýma rukama začala rodit polomaketa hornoplošníku Christen Husky A-1. Stavbu dokončil na začátku roku 2009, kdy
jsme model společně s mojí novou Katanou S 33% tentokrát s vlastnoručním designem zalétali.